EUGOPojedynczy Punkt Kontaktowy

Polska

Polska

Ministerstwo Gospodarki
PDFWydrukuj artykułPoleć znajomemu
poniedziałek, 28 lutego 2011 15:29
 

Infolinia konsumencka UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił infolinię, której pracownicy pomogą indywidualnym konsumentom borykającymi się z nieuczciwymi kontrahentami.

Na bezpłatną infolinię konsumencką 800 007 707 będzie można dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00 zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Infolinię prowadzi Federacja Konsumentów. Przed rozpoczęciem rozmowy warto przygotować sobie zestaw konkretnych, uporządkowanych pytań, co ułatwi szybkie zapoznanać się ze sprawą, i dokumentów jej dotyczących. Porad udzielają prawnicy, którzy informują, jak rozwiązać problem. W przypadku gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji, dyżurujący prawnicy wskazują odpowiednią instytucję pomagającą konsumentowi w jego regionie.

Porady prawne można uzyskać także bezpłatnie u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów, którzy są zatrudnieni w starostwach powiatowych i urzędach miejskich. Dane teleadresowe do rzecznika najbliższego miejscu zamieszkania można znaleźć, korzystając z wyszukiwarki instytucji udzielających bezpłatnej pomocy konsumenckiej na stronie serwisu internetowego UOKiK.

Warto mieć na uwadze, iż UOKiK podejmuje interwencje jedynie w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów (nie zajmując się bezpośrednim poradnictwem). W ramach działań edukacyjnych wspierających działania instytucji pomagających bezpośrednio konsumentom, Urząd przygotował na swojej stronie internetowej zakładkę najczęściej zadawanych przez konsumentów pytań i odpowiedzi. Można w niej znaleźć omówienia problemów, na jakie natrafiają konsumenci.

Dużym ułatwieniem są formularze, dostępne w zakładce wzory pism, które podczas dochodzenia swoich praw mogą okazać się niezbędne – w szczególności przy składaniu reklamacji lub pozwów sądowych.


Opracowano na podstawie informacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Federacji Konsumentów

 

data utworzenia: 1 marca 2011 roku

data aktualizacji: 6 lutego 2014 roku

Czy ta strona była przydatna?

Twoja opinia przyczyni się do polepszenia tej strony.

Tak Trochę Nie

Portal nadzorowany jest przez Ministra Gospodarki. Partnerzy projektu: Instytut Logistyki i Magazynowania, Krajowa Izba Gospodarcza.

Innowacyjna Gospodarka
Kapitał ludzki
CEIDG
Przyjazna administracja
Ministerstwo Gospodarki
doradztwo logistyczne
Krajowa Izba Gospodarcza
Unia Europejska

Portal współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.